Algemene voorwaarden
Leveringsvoorwaarden
Algemene voorwaarden voor levering van zaken/producten en verrichting van diensten door Samen goed onderwijs gevestigd te Emmeloord aan de Darwinhage 19. Versie 1 Januari 2025.
Artikel 1. Begrippen
1.1 Onder Samen goed onderwijs wordt verstaan de organisatie of de aan deze organisatie verbonden rechtspersoon voor zover betrokken bij de totstandkoming en uitvoering van een overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.
1.2 Onder opdrachtgever wordt verstaan de wederpartij van Samen goed onderwijs. Onder overeenkomst wordt verstaan de wens van de opdrachtgever voor zover door Samen goed onderwijs aanvaard.
Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
2.1 Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen Samen goed onderwijs en een opdrachtgever waarop Samen goed onderwijs deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.2 De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Samen goed onderwijs, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
Artikel 3. Offertes en aanbiedingen
3.1 Een opdracht wordt door opdrachtgever verleend door:
- a) het doen van een bestelling via de website of via andere (social media) kanalen van Samen goed onderwijs en/of
- b) het ondertekend retourneren van een overeenkomst die is uitgebracht door Samen goed onderwijs
en/of
- c) het schriftelijk e/o per email akkoord geven op een (digitaal) gestuurde offerte of
opdrachtbevestiging. In het geval van een akkoord op een offerte geldt deze daarna ook als
opdrachtbevestiging.
3.2 De door Samen goed onderwijs gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Samen goed onderwijs is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd.
Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst
4.1 Samen goed onderwijs zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.
4.2 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft Samen goed onderwijs het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
4.3 De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Samen goed onderwijs aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Samen goed onderwijs worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Samen goed onderwijs zijn verstrekt, heeft Samen goed onderwijs het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
4.4 Samen goed onderwijs is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, indien Samen goed onderwijs is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn.
4.5 Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kan Samen goed onderwijs de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd en/of relevante gegevens heeft aangeleverd.
4.6 Na het verstrijken van de duur van de opdracht vervalt ook de toegang tot het lesmateriaal.
Artikel 5. Contractsduur; uitvoeringstermijn
5.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
Artikel 6. Wijziging, opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
6.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
6.2 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Samen goed onderwijs zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
6.3 Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties hebben, zal Samen goed onderwijs de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.
Artikel 7. Geheimhouding
7.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
Artikel 8. Intellectuele eigendom
8.1 Onverminderd het bepaalde in artikel 7 van deze voorwaarden behoudt Samen goed onderwijs zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet.
8.2 Alle door Samen goed onderwijs verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van Samen goed onderwijs worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.
8.3 Samen goed onderwijs behoudt tevens het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
Artikel 9. Overmacht
9.1 Indien na de totstandkoming van de overeenkomst, ten gevolge van een omstandigheid die niet door Samen goed onderwijs voorzien was, de overeenkomst niet uitgevoerd kan worden, is de opdrachtgever niet vrij de overeenkomst te ontbinden in de volgende gevallen:
– de overmacht is slechts tijdelijk (maximaal 4 weken)
– de overeenkomst betreft slechts een niet wezenlijk onderdeel van de overeenkomst
9.2 Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden ingeroepen door de opdrachtgever, indien redelijkerwijs de inhoud van de overeenkomst zodanig gewijzigd kan worden, dat uitvoering mogelijk blijft.
9.3 Ontbinding van de overeenkomst heeft slechts betrekking op dat deel dat niet (meer) uitvoerbaar is.
9.4 Indien Samen goed onderwijs bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, is deze gerechtigd de reeds uitgevoerde diensten/werkzaamheden afzonderlijk te factureren. De opdrachtgever is verplicht deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.
9.5 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waar opdrachtgever en Samen goed onderwijs geen invloed op kunnen uitoefenen, maar waardoor de overeenkomst niet uitgevoerd kan worden. Hieronder zijn o.a. begrepen: ziekte en ongevallen van de bij de uitvoering betrokken personen, brand, storingen, verlies van apparatuur of hulpmiddelen.
Artikel 10. Annuleren
10.1 Indien de opdrachtgever de overeenkomst annuleert, is deze een schadeloosstelling verschuldigd ter grootte van 1/3 van het bedrag van de overeengekomen prijs. Daarnaast is de opdrachtgever verplicht Samen goed onderwijs te vrijwaren van vorderingen van derden als gevolg van de annulering.
10.2 Ongeacht het vermelde in lid 10.1 van dit artikel behoudt Samen goed onderwijs het recht om volledige nakoming van de overeenkomst en/of volledige schadevergoeding te vorderen.
10.3 Samen goed onderwijs behoudt zich het recht voor om een opleiding/cursus/training/begeleiding te annuleren indien de omstandigheden daartoe aanleiding geven. Bij annulering van de deelnemer aan een opleiding/cursus/training/begeleiding kan de opdrachtgever de oorspronkelijke deelnemer laten vervangen door een andere medewerker uit zijn organisatie. Annulering tot 20 werkdagen voor de aanvangsdatum is kosteloos.
Annulering gelijk aan of korter dan 20 werkdagen voor de aanvangsdatum bedraagt 100% van de trainingsprijs.
Artikel 11. Gebreken; klacht termijnen
11.1 Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan Samen goed onderwijs.
11.2 Samen goed onderwijs dient in staat te worden gesteld de ingediende klacht(en) te controleren.
11.3 Indien een klacht gegrond is, zal Samen goed onderwijs de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
11.4 Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer mogelijk of zinvol is, zal Samen goed onderwijs slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 13.
11.5 Klachten uit welke hoofde dan ook, schort de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.
Artikel 12. Betaling
12.1 Mocht (ondanks de zorgvuldigheid die Samen goed onderwijs hieromtrent betracht) over een bepaalde activiteit / dienst toch omzetbelasting verschuldigd zijn, dan zal deze alsnog in rekening worden gebracht.
12.2 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders door Samen goed onderwijs is aangegeven.
12.3 Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de opdrachtgever in verzuim.
12.4 Is de opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan is Samen goed onderwijs gerechtigd behalve het factuurbedrag en de rente ook alle overige incassokosten bij de opdrachtgever te vorderen. Dit kunnen zowel gerechtelijke als buiten rechtelijke kosten zijn.
12.5 Indien Samen goed onderwijs aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
Artikel 13. Aansprakelijkheid
13.2 Samen goed onderwijs is slechts aansprakelijk voor de schade, geleden door de opdrachtgever, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van gedragingen en/of nalaten daarvan, waarvan Samen goed onderwijs verwijt van schuld gemaakt kan worden. De aansprakelijkheid van Samen goed onderwijs, voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering.
13.3 Samen goed onderwijs is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade en schade aan derden bij de uitvoering van werkzaamheden.
Artikel 14: Open activiteiten
14.1 U heeft 14 dagen bedenktijd voordat uw inschrijving definitief is. Annuleren kan tot een maand voordat de cursus begint, u krijgt dan 90% van de cursuskosten terug. Bij annuleren binnen een maand voordat de cursus begint, krijgt u geen cursuskosten terug. U kunt wel een andere cursist opgeven. U dient dit per e-mail aan te geven voorafgaande aan de cursus.
14.2 Een open activiteit vindt slechts dan doorgang indien er voldoende aanmelding is, dit ter beoordeling van Samen goed onderwijs. Samen goed onderwijs heeft het recht een deelnemer te weigeren indien deze niet voldoet aan de door Samen goed onderwijs gestelde toelatingscriteria.
14.3 Samen goed onderwijs beslist twee weken voor de aanvangsdatum over het al dan niet doorgaan van een activiteit.
14.4 Indien een activiteit geen doorgang vindt zal er binnen 5 werkdagen restitutie van het reeds betaalde deelnemersgeld plaatsvinden, wanneer een deelnemer dit wenst kan het bedrag worden benut voor deelneming aan de eerstvolgende gelijksoortige activiteit. Eventuele tussentijdse prijsstijgingen worden de deelnemer dan niet in rekening gebracht.
14.5 Indien het voor een docent door overmacht onmogelijk is een activiteit te verzorgen, zal Samen goed onderwijs trachten een vervangende docent in te zetten. Indien dit niet mogelijk is, dan behoudt Samen goed onderwijs zich het recht voor om de activiteit naar een ander tijdstip te verplaatsen.
14.6 De deelnemer heeft tot vier weken voor de geplande aanvangsdatum de gelegenheid om zijn aanmelding per aangetekend schrijven te annuleren. Indien de annulering plaatsvindt binnen vier weken voor de geplande aanvangsdatum is de deelnemer de volledige deelnemersprijs verschuldigd.
14.7 Indien Samen goed onderwijs de beslissing over het al dan niet doorgaan van een activiteit heeft opgeschort tot twee weken voor de aanvangsdatum, heeft de deelnemer het recht om de inschrijving kosteloos te annuleren tot het moment dat Samen goed onderwijs besluit tot het doorgaan van die activiteit.
14.8 Indien een deelnemer door overmacht een belangrijk deel van een bepaalde activiteit heeft moeten verzuimen, krijgt deze de gelegenheid om bij de eerstvolgende gelijksoortige activiteit het verzuimde deel in te halen zonder dat daarvoor een vergoeding is verschuldigd. Dit aanbod geldt alleen als de deelnemer aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
14.9 De kosten voor deelname aan de open activiteit moeten binnen 30 dagen na factuurdatum zijn betaald en in ieder geval uiterlijk twee weken voor aanvang.
Artikel 15. Bereikbaarheid
15.1 Altijd bereikbaar via de e-mail info@samengoedonderwijs.nl. Telefonisch tussen 9:00 en 17:00uur op 06-23457656. Vragen via de e-mail of ingesproken op de voicemail zullen binnen 72 uur worden beantwoord!
Artikel 16. Geschillenbeslechting
16.1 Cursist kan klachten over de uitvoering van deze overeenkomst bespreken met de directie van Samen goed onderwijs.
Artikel 17. Wijziging en vindplaats van de voorwaarden
17.1 Samen goed onderwijs behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden in de toekomst aan te passen of te wijzigen. Nieuwe versies zullen onmiddellijk van kracht zijn zodra deze publiekelijk toegankelijk worden gemaakt via de website van Samen goed onderwijs.